Wymagania dla kandydatów na koordynatora sprzedaży

Wymagania dla kandydatów na koordynatora sprzedażyNa rynku możemy znaleźć setki ogłoszeń o pracę dotyczących stanowisk sprzedażowych. Wymagania od kandydatów we wszystkich ogłoszeniach są bardzo zbliżone do siebie, a zakres obowiązków w przeważającej części pokrywa się w każdym z nich. Chociaż nazewnictwo, zarówno samego stanowiska pracy, jak i stawianych wymagań czy opisu zakresu obowiązków, może być różne. To i tak w pracy związanej ze sprzedażą i obsługą klienta, kluczowe jest posiadanie odpowiednich predyspozycji i umiejętności. Pracodawcy bardzo sobie cenią doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta. Kandydat, który przepracował już na podobnym stanowisku kilka lat, z pewnością ma większe szanse na zatrudnienie, niż nowo upieczony absolwent szkoły bez doświadczenia zawodowego.

Do podstawowych umiejętności i predyspozycji zalicza się przede wszystkim rozbudowane umiejętności interpersonalne. Cokolwiek pod tym się kryje: komunikatywność, miła aparycja, otwartość, zaangażowanie, umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów, umiejętność słuchania (w tym wyłapywania potrzeb klientów) itp. Kolejnym kluczowym elementem jest znajomość technik sprzedaży i zdolności negocjacyjne. Przy tym wszystkim nastawienie na cel odgrywa bardzo ważną rolę. Na stanowisku koordynatora sprzedaży, przydaje się także dobra organizacja czasu pracy i odporność na stres. Znajomość języków obcych, zwłaszcza języka angielskiego jest dodatkowym atutem. W niektórych firmach jest wręcz wymagana.

One thought on “Wymagania dla kandydatów na koordynatora sprzedaży

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *