Od dwóch lat pracuję jako koordynator ds. sprzedaży Łódź, dlatego zdążyłem na tyle poznać cechy tego zajęcia, że jestem w stanie bez zastanowienia wypowiedzieć się na temat wszelkich możliwych wad i zalet tego zawodu. W trakcie dwuletniej kariery w sprzedaży brałem udział w wielu różnych przypadkach, które wzbogaciły mnie o cenną wiedzę i nauczyły jak radzić sobie w problematycznych sytuacjach. Przeszedłem przez różne fazy nastawienia do zawodu koordynatora: przez fascynację, rozczarowanie i nienawiść, aż w końcu doszedłem do pogodzenia się z takimi, a nie innymi warunkami pracy.
Praca koordynatora ma swoje zalety, jednak jest również bogata w bardzo wiele wad, które mogą odstraszyć mniej wytrwałych i zdeterminowanych ludzi. Wśród głównych zalet tego zawodu znaleźć można:
- stabilność zawodowa,
- zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- możliwość awansu zawodowego i rozwoju kariery,
- możliwość dokształcania się gwarantowana przez pracodawcę,
- szansa na poznanie wielu nowych, ciekawych ludzi,
- możliwość uzyskania bardzo wysokiego wynagrodzenia,
- premie, benefity i dodatki rzeczowe, takie jak samochód służbowy, laptop czy telefon komórkowy.
Na wady składają się z kolei:
- mało urozmaicona praca,
- wynagrodzenie uzależnione od wyników sprzedażowych,
- problematyczność utrzymywania ciągłych kontaktów z klientami,
- praca pod presją czasu,
- konieczność realizacji planów sprzedażowych.