Tajemnica sukcesu koordynatora sprzedaży

koordynataor ds. sprzedażyKoordynator sprzedaży zajmuje się nadzorem nad projektami dbając, by zakończyły się one powodzeniem i opracowując systemy je usprawniające. W branży handlowej niesie to za sobą konieczność zawiadowania grupą podległych pracowników, która polega na organizacji ich pracy i jej stałej kontroli. Nie jest to zadanie łatwe, ponieważ nie każdy nadaje się do zawodu sprzedawcy, a stworzenie zgranego, nawzajem motywującego się zespołu to główne zadanie koordynatorów w tej branży.

Czy pomimo tych trudności, istnieje sposób na odniesienie sukcesu na tym stanowisku? Tak, ale obejmuje on kilka czynników, na których koordynatorzy sprzedaży muszą się skupić jednocześnie. Pierwszym z nich jest uświadomienie sobie, że efektywna sprzedaż to ścisła współpraca całego zespołu. Koordynator musi myśleć o swoich współpracownikach, jak o drużynie, w której nie ma miejsca na działanie na własną rękę. Tajemnicą sukcesu jest skupienie się na jakościowym podziale obowiązków, aby uniknąć dublowania zadań. Niewłaściwe delegowanie obowiązków prowadzi do skupiania się na rzeczach mało istotnych albo odwrotnie – wykonywana kilku czynności jednocześnie.

Jedna i druga sytuacja to gotowy przepis na katastrofę. Koordynator sprzedaży musi sobie wypracować taki model komunikacji, który pozwoli wykorzystać najlepsze cechy każdego z pracowników. Muszą oni znać swoją rolę i być świadomi własnej wartości dla reszty zespołu. Tylko taki model współpracy umożliwi koordynatorowi bycie wsparciem – zarówno merytorycznym, jak i emocjonalnym, bez których sukces jest niemożliwy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *