Koordynator sprzedaży może świetnie odnaleźć się w roli lidera zespołu w sieciach handlowych. Takie firmy poszukują osób doświadczonych, które doskonale orientują się w branży sprzedażowej. Istotne jest nie tylko samo doświadczenie, ale również umiejętności oraz zdolności dostosowywania się do dynamicznego rozwoju.
Obowiązki i zadania koordynatora sprzedaży
Pracownik, który jest zatrudniony w jednej z sieci handlowych, bez wątpienia powinien przygotować się na konieczność organizacji pracy konkretnego zespołu pracowników. Musi on w sposób samodzielny, ale też i skuteczny kierować określoną grupą towarową. Ważne jest skupienie się na standardach oraz odpowiednie gospodarowanie czasem własnym, a także i innych pracowników.
Osoba zatrudniona w tym charakterze nierzadko przeprowadza inwentaryzacje okresowe, a oprócz tego sporządza odpowiednie zamówienia, w zgodzie z samą prognozą sprzedażową. Przede wszystkim koordynator nadzoruje plany sprzedażowe i robi wszystko, aby osiągnąć określone wcześniej cele. W tym przypadku bardzo istotna jest znajomość samej branży handlowej, a także umiejętność współpracy z innymi osobami.
Podlegli pracownicy muszą czuć się swobodnie w pracy, zatem bardzo ważne jest zapewnienie odpowiedniej atmosfery. Pracodawcy często gwarantują swoim koordynatorom sprzedaży zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, a także wysokie wynagrodzenie oraz premie. Często to właśnie prowizje od sprzedaży są kluczowe dla wielu osób, które decydują się na przyjęcie konkretnej oferty zatrudnienia.