W naszej gnieźnieńskiej firmie, pewnie podobnie jak w innych firmach w całej Polsce każdy koordynator ds. sprzedaży ma narzucony określony plan sprzedażowy, który musi zrealizować w określonym terminie, koordynator ds. sprzedaży Gniezno.
Jak powszechnie wiadomo, sprzedaż jest bardzo ważnym elementem w działalności każdej firmy, gdyż to ona w znaczącym stopniu generuje zyski, które z kolei są informacją o kondycji finansowej firmy. Aby takie zyski osiągnąć poprzez uzyskanie odpowiedniego poziomu sprzedaży niezbędne jest odpowiednie jej zaplanowanie.
Planowanie sprzedaży powinno prowadzić w konsekwencji przede wszystkim do:
- optymalnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa a co z tym idzie do obniżenia kosztów produkcji,
- obniżenia poziomu zapasów – niższe koszty magazynowania,
- zwiększonej dostępności towarów w miejscach użytkowania,
- szybszego wykrywania i reagowania na zmiany w sytuacji rynkowej,
- poprawy w kwestiach dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem, głównie w sferze produkcji, marketingu i finansów.
Podobnie jak większość moich kolegów z pracy nie cierpię swoich planów sprzedażowych i konieczności ich realizacji, ale nie mam innego wyjścia jak się z nimi pogodzić.