O koordynatorze

1Koordynator ds. sprzedaży jest osobą, która zajmuje się kierowaniem sprzedażą produktów danej firmy. Wśród głównych obowiązków koordynatora znaleźć można:

  1. utrzymywanie bieżących kontaktów z klientami,
  2. pozyskiwanie nowych klientów,
  3. sprawdzanie i modyfikacja zamówień,
  4. sprawdzanie kondycji finansowej klientów,
  5. monitorowanie spływu należności,
  6. przygotowywanie i wysyłanie materiałów handlowych,
  7. realizacja planów sprzedażowych.

Kandydat na koordynatora ds. sprzedaży powinien posiadać wykształcenie wyższe kierunkowe oraz doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klientów. Co więcej, niezbędna jest również znajomość języków obcych, zazwyczaj angielskiego, jednak od czasu do czasu spotkać można wymóg znajomości języka niemieckiego, rosyjskiego czy francuskiego. Osoba na tym stanowisku pracy musi posiadać odpowiednie cechy charakteru sprzyjające uzyskiwaniu wysokich wyników sprzedażowych, na które składają się: umiejętności interpersonalne, otwartość, zdolności negocjacyjne i sprzedażowe, umiejętność słuchania, zorientowanie na cel i dobra organizacja czasu pracy. Nie bez znaczenia jest również umiejętność pracy w stresujących warunkach.

Miejscem pracy koordynatora jest firma oraz spotkania z klientami i kontrahentami, które czasem odbywają się poza jej ścianami. Praca ta jest zajęciem umysłowym, samodzielnym, pod nadzorem. Czas pracy koordynatora jest zazwyczaj nienormowany.

Koordynator może zostać zatrudniony w branży HR, spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, AGD, IT oraz w firmach produkcyjnych i usługowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *