O głosie

Rozmawiając z klientami przez telefon należy umieć się odpowiednio zachować i za pomocą prawidłowo dobranych słów i tonu głosu wymóc na rozmówcy zachowania określonego typu. Niezmiernie ważnym elementem pracy każdego koordynatora ds. sprzedaży jest umiejętność używania swojego głosu, który powinien kojarzyć się z tym, co dobre i szczęśliwe. Nic dziwnego, że na wielu rozmowach kwalifikacyjnych dla koordynatorów wprowadzane są dodatkowe zadania związane z dykcją i poprawnym mówieniem.

23Jeśli dany kandydat, koordynator ds. sprzedaży Tarnów, posiada słyszalną wadę wymowy lub mówi niewyraźnie, jego awans na kolejny etap rekrutacji jest mało prawdopodobny. Pracodawcy poszukują osób, które mówią czysto i wyraźnie, a przez to wysyłają jasne komunikaty werbalne do rozmówców. Koordynatorzy ds. spraw sprzedaży i inni specjaliści zajmujący się rozmowami przez telefon powinni mieć miłą, głęboką barwę głosu, która nie będzie działała na klientów drażniąco.

Wyobraźmy sobie, że dzwoni do nas konsultant, który nie dość, że mówi szybko i niewyraźnie, to jeszcze posiada głos bardzo niemiły dla ucha. W takiej sytuacji rozmowa z konsultantem jest z góry skazana na niepowodzenie przez swój nieprzyjemny wydźwięk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *