Koordynator sprzedaży nie zawsze jest odpowiedzialny jedynie za pełnienie nadzoru nad swoimi podwładnymi. Oprócz tego sam również zajmuje się sprzedażą poszczególnych usług oraz produktów, co jest oczywiście zależne od branży w jakiej funkcjonuje dana firma.
Pracownik na tym stanowisku powinien posiadać odpowiednie doświadczenie w sprzedaży, ale też w obsłudze samych klientów. Musi on w konkretny sposób budować oraz utrzymywać relacje z poszczególnymi klientami. Ważne jest to, aby osoba obejmująca to stanowisko potrafiła myśleć w sposób analityczny, a także współpracować z całym zespołem osób. Pracownik musi w idealny sposób orientować się w obsłudze pakietu Microsoft Office. Ponadto powinien on mieć wyższe wykształcenie.
Istotna w tym zawodzie jest również sama kultura osobista, w końcu pracownik stanowi niejako wizytówkę dla danej firmy, a jeśli współpracuje z klientem – tym bardziej powinien odznaczać się idealnym usposobieniem. Do cech osoby zatrudnionej w tym charakterze powinny również należeć takie jak: samodzielność, systematyczność, inicjatywa, konsekwencja. W tym zawodzie ważna jest też komunikacja interpersonalna oraz dbałość o szczegóły. W wielu przedsiębiorstwach dodatkowym atutem staje się to, że pracownik posiada stosowną wiedzę z zakresu HR, czy też umiejętności miękkich. Pracodawcy oferują zatrudnionym na takim stanowisku wysokie wynagrodzenie, które jest uzależnione od posiadanego doświadczenia.