Zdobywanie nowych umiejętności i podnoszenie kwalifikacji na stanowisku koordynatora sprzedaży nie jest łatwe z tego względu, że nie znajdziemy konkretnych kierunków kształcenia w tym zawodzie na uczelniach prywatnych lub państwowych.
Dokształcanie na tym polu może przebiegać jedynie w oparciu o dostępne kursy stacjonarne bądź szkolenia platformowe. Warto się nad nimi zastanowić w przypadku chęci pogłębienia zdobytej już wiedzy. Zwłaszcza, że pracodawcy często wspierają pracowników dążących do rozwoju zawodowego, np. pokrywając całość bądź część kosztów. Oferta szkoleniowa dotyczy kursów sprzedażowych, a zatem obejmujących nowoczesne techniki sprzedażowe, a także techniki negocjacyjne oraz związane z pozyskiwaniem klientów – pomocne zatem przy ustalaniu i realizacji wszelkich celów sprzedażowych.
Kursy przeznaczone są dla każdego z koordynatorów, który choć raz zastanawiał się, jak przejąć kontrolę w negocjacjach, jak zdobyć nowych partnerów biznesowych, jak nauczyć się języka korzyści, jak rozpoznać manipulację negocjacyjną czy jak zbudować właściwy model autoprezentacji. Szkolenia trwają zazwyczaj od dwóch do trzech dni i kierowane są zarówno do osób indywidualnych, jak i do firm. Ich atutem są nieliczne grupy szkoleniowe i nastawienie na praktykę – teoria to zaledwie 20% zajęć, którą następnie ćwiczy się w inicjowanych przez trenera sytuacjach. Każdy kurs kończy się oczywiście zdobyciem certyfikatu, jednak nie to jest najważniejsze – dla praktykujących koordynatorów sprzedaży najcenniejsza jest nowa wiedza i możliwość podzielenia się doświadczeniem z kolegami z branży.