Koordynator sprzedaży, a motywowanie zespołu

motywowanie zespołuKoordynator sprzedażowy zajmuje się organizacją pacy podległego mu zespołu osób. Nadzoruje ich pracę i zarządza wszelkimi procesami, nakierowanymi na realizację celów sprzedażowych. Stanowi tym samym wsparcie dla swojego zespołu, zarówno merytoryczne, jak i techniczne. Powinien być zatem urodzonym liderem, ponieważ podstawowym z jego zadań jest motywowanie zespołu do pracy i osiągania zamierzonych wyników.

Nie jest to zadanie łatwe, ale można się go nauczyć! Kluczem do sukcesu jest przyjęcie dwutorowej perspektywy – z jednej strony obranie strategii motywacyjnej dla całego zespołu, a z drugiej właściwie rozpoznanie potrzeb indywidualnych. Najlepiej, by zachęcanie do efektywnej pracy opierało się na systemie nagród, a nie kar. Zarówno tych długofalowych, rozliczanych okresowo, jak i doraźnych, np. w bieżącym dniu. I tutaj zdecydowanie lepszy skutek odniesienie nagroda namacalna niż pochwała słowna.

Dobrym sposobem jest organizowanie konkursów sprzedażowych, będących jednocześnie zdrowym źródłem rywalizacji. Są to jednak rozwiązania tymczasowe – długookresowe skutki natomiast przynosi budowanie bliskości i więzi w relacjach. Zintegrowany (również z koordynatorem!) zespół, którego każdy członek czuje się stabilnie w relacjach koleżeńskich, jest zupełnie inaczej nastawiony do wykonywanej pracy. Wartościowym sposobem motywacji pracowników może być zatem np. organizowanie spotkań integracyjnych czy szkoleń coachingowych. Ważne, że by koordynator nie występował na nich w roli przełożonego, a partnera – tylko wówczas odniosą one skutek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *