Koordynowanie pracą działu sprzedażowego jest zajęciem nie tyle trudnym, co dość monotonnym. Najwięcej pracy mam zawsze od samego rana, kiedy to przychodzę do firmy, zbieram wszystkich pracowników w jednej sali, wyznaczam im zadania na nadchodzący dzień i podsumowuję to, co do tej pory zostało zrobione. Te krótkie briefingi, które są niezbędnym elementem każdego dnia dają mi poczucie panowania nad sytuacją i nad swoimi podwładnymi.
Koordynacja sprzedażą polega nie tylko na rozdzielaniu zadań pomiędzy swoimi podwładnymi, a wiąże się również z podejmowaniem kluczowych decyzji i doradzaniem pracownikom w najważniejszych i najtrudniejszych sprawach. Jako dobry koordynator muszę wykazać się zdolnością przewidywania i umiejętnościami menedżerskimi. Bez tego mój zespół sprzedażowy dość szybko dosięgnąłby dna, a ja razem z nim.
Zatrudniająca mnie firma jest na tyle duża, że zespołów sprzedażowych jest w niej kilka. Na czele każdego stoi koordynator ds. sprzedaży Konin, którego zadaniem jest zoptymalizowanie sprzedaży i zwiększenie wyników. Pomiędzy mną, a pozostałymi koordynatorami bezustannie trwa walka o najlepszą jakość pracy i premie dla siebie i swoich handlowców. Na szczęście dość często udaje mi się osiągać najlepsze wyniki. Dlaczego? Bo jestem świetnym koordynatorem!