Kim jest koordynator sprzedaży internetowej?

koordynator sprzedaży internetowejKoordynator sprzedaży internetowej ma bardzo podobne obowiązki, jak koordynator pracujący dla instytucji stacjonarnej. Jego głównym zadaniem jest techniczno-merytoryczna organizacja procesu sprzedażowego, układanie planów sprzedażowych, szkolenia i motywowanie pracowników oraz nadzór nad podległą grupą osób, analiza konkurencji oraz efektywna realizacja celów sprzedażowych.

Niemniej praca na takim stanowisku różni się metodyką działania i sposobami realizacji wyznaczonych przez dyrektora działu zadań zawodowych. Sprzedaż internetowa rządzi się bowiem własnymi prawami i specyfika jej organizacji jest nieco inna niż w przypadku działań tradycyjnych. Podstawową różnicą jest brak bezpośredniego kontaktu z klientem, co automatycznie niesie konieczność zrewidowania podejścia do tworzonych planów sprzedażowych.

Koordynatorzy sprzedaży internetowej będą zatem skupiać się głównie na analizie rynku e-commerce oraz rozwijaniem koncepcji sprzedażowych w oparciu o nowoczesne kanały internetowe takie, jak strony internetowe i specjalistyczne platformy zakupowe. Zdalne kanały mediacji wymagają również tworzenia odmiennych mechanizmów przygotowywania ofert.

Koordynator nadzoruje ponadto działania aktywizujące sprzedaż, negocjuje warunki współpracy i stara się pozyskiwać nowych klientów, zarządza produktami i cenami, analizuje trendy rynkowe, kontroluje funkcjonujące procesy logistyczne oraz wdraża nowe narzędzia zwiększające funkcjonalność opracowanego modelu sprzedaży internetowej. Koordynator musi także współpracować z kierownikiem magazynu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *