Kim jest i czym się zajmuje koordynator sprzedaży?

kim jest i czym się zajmuje koordynator sprzedażyKoordynator sprzedaży to stanowisko specjalistyczne, każdorazowo związane z kierowaniem zespołem osób i całościową koordynacją procesów sprzedażowych, motywowane troską o prawidłowy ich przebieg.

Specjalista taki po pierwsze buduje zespół sprzedażowy, aktywnie poszukując nowych pracowników i wdrażając ich w struktury firmy. Organizuje szkolenia, przeprowadza audyty i zebrania. Najważniejszym z jego zadań jest takie przygotowanie podległego zespołu, by zwiększyć wyniki sprzedaży.

Przygotowuje normy sprzedażowe i czuwa nad ich prawidłowym przestrzeganiem, a także kontroluje praktyczną znajomość standardów jakościowych w dokonywaniu transakcji sprzedażowych i kontaktach z klientami. Koordynator sprzedaży zajmuje się także reklamacjami.

Do jego obowiązków zaliczymy ponad to optymalizację planów sprzedażowych pod kątem potrzeb rynkowych i oczekiwań klientów. Normy wynikowe dostosowuje do możliwości swoich współpracowników, a poszczególne zadania deleguje w oparciu o indywidualną analizę predyspozycji każdego pracownika.

Koordynator sprzedaży odpowiedzialny jest poza tym za kontakty biznesowe – ich czynne poszukiwanie oraz utrzymywanie długotrwałych relacji. Dotyczy to zarówno klientów indywidualnych, jak i firm współpracujących. Musi on także dostosować formę sprzedaży danego produktu bądź usługi do konkretnego odbiorcy.

Innym, niemniej ważnym, zadaniem jest monitorowanie działań konkurencji, a także raportowanie wyników przełożonym i prowadzenie szczegółowej dokumentacji. Koordynatorzy sprzedaży niejednokrotnie mają również obowiązek reprezentować firmę na zewnątrz, co wiąże się z wyjazdami służbowymi, odbywaniem spotkań biznesowych i braniem udziału w konferencjach i szkoleniach branżowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *