Praca w sprzedaży nie należy do łatwych i nie każdy sprawdzi się na stanowisku Koordynatora ds. Sprzedaży. Aby efektywnie wykonywać swój zawód, niezbędne jest posiadanie pewnych umiejętności i predyspozycji.
Komunikatywność i umiejętność budowania relacji. Sprzedaż i obsługa klienta polega na relacjach i wymaga rozwiniętych umiejętności interpersonalnych. Zbudowanie trwałych relacji z klientem jest sztuką, która owocuje w przyszłości.
Wiedza o produkcie. Wiedza o oferowanym produkcie, czy usłudze jest podstawą. Nie da się sprzedawać czegoś, czego do końca samemu się nie zna. Klient może zadawać różne szczegółowe pytania, a handlowiec powinien zawsze służyć radą, dzielić się swoją wiedzą i umieć zachować profesjonalizm.
Zaangażowanie i miła aparycja. Kontakty z klientami wymagają pozytywnego nastawienia, uśmiechu na twarzy i w głosie. Handlowiec musi być również zaangażowany w swoją pracę i klient musi to wiedzieć, trzeba dać mu to odczuć. W ten sposób zbudujemy pozytywny wizerunek i lojalność klienta.
Cierpliwość. Praca w sprzedaży wymaga dużej dozy cierpliwości, a niejednokrotnie także wytrwałości. Zdarzają się trudni klienci
Odporność na stres. Z jednej strony już same plany sprzedażowe nastarczają pewnego rodzaju emocji, z drugiej strony klienci są różni. Nie zawsze mili, nie zawsze potrafią zachować się na odpowiednim poziomie. Koordynator sprzedaży zawsze musi umieć zachować spokój i nie dać się opanować stresowi.
Najnowsze komentarze