Osoby, posiadające doświadczenie w sprzedaży oraz wykazujące się talentami kierowniczo-negocjacyjnymi, mogą myśleć o rozwoju w ramach struktury branżowej.
Stanowisko koordynatora sprzedaży jest świetnym krokiem naprzód w zdobywaniu cennego doświadczenia. Co trzeba zrobić, by się o nie starać? Jak już zostało wspomniane na początku – doświadczenie w sprzedaży będzie niezbędne. Większość pracodawców będzie również wymagać legitymowania się dyplomem studiów wyższych. W tym miejscu mogą pojawić się jednak wątpliwości, bowiem na polskim rynku edukacyjnym ciężko będzie znaleźć kierunkowe studia dzienne, w pełni odpowiadające profilowi zawodowemu.
Najbardziej odpowiednie okaże się wykształcenie handlowe bądź ekonomiczne, a także związane z profilem działalności konkretnej firmy. Posiadając pierwszy stopień kształcenia wyższego, warto zastanowić się nad studiami podyplomowymi – tutaj wybór jest już całkiem spory. Oferta edukacyjna obejmuje takie kierunki, jak m.in.: zarządzanie sprzedażą i zespołem sprzedażowym, psychologia sprzedaży i marketingu czy strategiczne zarządzanie sprzedażą.
Tak specjalistyczne kierunki występują głównie wśród szkół niepublicznych, ale znajdziemy je również np. w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej. Zarządzanie sprzedażą to również jedna ze specjalizacji do wyboru na studiach z zarządzania i marketingu.