Profesjonalna obsługa klienta zakończona sukcesem sprzedażowym opiera się na indywidualnym podejściu do Klienta! Słowo „indywidualnym” jest w tym przypadku kluczowe. Każdy lubi czuć się wyjątkowy! – to po pierwsze, lecz po drugie – każdy z nas jest inny oraz inne w danym momencie ma potrzeby. Reasumując, nie da się podejść szablonowo do każdego. Profesjonalny, inteligentny Koordynator ds. Sprzedaży doskonale zdaje sobie z tego sprawę oraz wie w jaki sposób poprowadzić rozmowę, aby Klient poczuł się najważniejszy, a jego potrzeba została zaspokojona.
Na pewno trzeba być dobrym psychologiem i w umiejętny sposób „rozkodować” osobę z którą rozmawiamy. Z pewnością jest to jeszcze o wiele trudniejsze w telesprzedaży. Rozmówcę po drugiej stronie słuchawki dzielą setki przewodów, nie widzimy jego wyglądu, sposobu bycia oraz reakcji. Zostaje nam tylko głos, sposób wypowiedzi i bystre „oko” naszej wyobraźni.
Jest wiele sposobów na zaskarbienie sobie przychylności klientów. Wiele technik i metod, których z pewnością każdy Handlowiec uczy się na szkoleniach sprzedażowych. Oczywiście cała ta wiedza jest ważna i potrzebna, ale na nic się zda jeśli we właściwy sposób jej nie wykorzystamy. Moim zdaniem najważniejsza w całej interakcji Sprzedawca-Klient jest pewna doza naturalności i otwartości. Zbudowanie trwałych relacji z Klientem owocuje – nie tylko sprzedażą, ale także pozytywnym wizerunkiem Przedstawiciela Handlowego i całej firmy, którą reprezentuje.
Najnowsze komentarze