Koordynator sprzedaży niekoniecznie musi legitymować się dyplomem studiów wyższych, zazwyczaj wymagane jest minimalnie wykształcenie średnie. Oczywiście ukończenie kierunku ekonomicznego lub związanego z zarządzaniem sprzedażą, podwyższy szanse w oczach potencjalnego pracodawcy.
Niemniej, najważniejsza jest znajomość rynku, technik sprzedażowych i profilu działalności danej firmy, a także kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży (najlepiej poparte wynikami), obsłudze klienta i budowaniu baz konsumenckich.
Jak w przypadku każdego stanowiska, tak i tutaj oprócz kompetencji związanych z wiedzą i wykształceniem, niezbędne są także umiejętności miękkie, a więc szeroko pojęte zdolności interpersonalne. Sprzedaż nieodłącznie związana jest z kontaktem z klientem, koordynator sprzedaży musi być więc osobą otwartą, komunikatywną, kulturalną, optymistyczną i energiczną, a także gotową na nowe wyzwania, umiejącą szybko załagodzić konflikt i cechującą się analitycznym myśleniem.
Ważne, żeby był samodzielny w działaniu z jednej strony, a z drugiej potrafiący współpracować ze swoim zespołem. Powinien być liderem, motywującym do działania i dobrym negocjatorem.
Najnowsze komentarze