http://koordynator-sprzedazy.pl/wp-content/uploads/2020/04/home-sliderbg-1-min.jpg

Czym powinien się cechować koordynator sprzedaży?

Koordynator sprzedaży niekoniecznie musi legitymować się dyplomem studiów wyższych, zazwyczaj wymagane jest minimalnie wykształcenie średnie. Oczywiście ukończenie kierunku ekonomicznego lub związanego z zarządzaniem sprzedażą, podwyższy szanse w oczach potencjalnego pracodawcy.

Niemniej, najważniejsza jest znajomość rynku, technik sprzedażowych i profilu działalności danej firmy, a także kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży (najlepiej poparte wynikami), obsłudze klienta i budowaniu baz konsumenckich.

Jak w przypadku każdego stanowiska, tak i tutaj oprócz kompetencji związanych z wiedzą i wykształceniem, niezbędne są także umiejętności miękkie, a więc szeroko pojęte zdolności interpersonalne. Sprzedaż nieodłącznie związana jest z kontaktem z klientem, koordynator sprzedaży musi być więc osobą otwartą, komunikatywną, kulturalną, optymistyczną i energiczną, a także gotową na nowe wyzwania, umiejącą szybko załagodzić konflikt i cechującą się analitycznym myśleniem.

Ważne, żeby był samodzielny w działaniu z jednej strony, a z drugiej potrafiący współpracować ze swoim zespołem. Powinien być liderem, motywującym do działania i dobrym negocjatorem.

Najnowsze komentarze

Avatar for Anita
Szeroko rozumiane umiejętności interpersonalne są kluczowe na stanowisku koordynatora sprzedaży.
Avatar for Marcin
Zgadza się Anito, umiejętności interpersonalne są bardzo ważne na tym stanowisku.

Napisz komentarz

Zacznij wpisywać swoje wyszukiwanie powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać.