Na rynku nie brakuje przedsiębiorstw, które świadczą usługi handlowe. Działają oni w różnorodnych branżach – sprzedają bowiem nie tylko produkty i towary, ale również usługi. Warto przyjrzeć się temu nieco bliżej.
Jako koordynator sprzedaży jesteś odpowiedzialny za skuteczną dystrybucję poszczególnych towarów, czy też usług. Co ważne, musisz również dbać o cały zespół pracowników, którzy są odpowiedzialni za handel. Są to między innymi przedstawiciele handlowi. Jako koordynator sprzedaży często ich kontrolujesz, ale również dbasz o to, aby wypełniali plany sprzedażowe. Dotyczy to zarówno firm, które zajmują się sprzedażą towarów, jak i usług.
Czym różni się sprzedaż towarów od sprzedaży usług?
Techniki sprzedażowe są właściwie podobne, a specjalizują się w zależności od konkretnej branży. W obu przypadkach sprzedawca powinien dostosowywać ofertę do potrzeb danego klienta. Jednak w przypadku usług może to zrobić łatwiej, ponieważ oferty najczęściej są bardziej elastyczne. Oczywiście w obu przypadkach znaczenie ma cena, a zatem wszelkiego rodzaju promocje przyciągają potencjalnych klientów.
W sprzedaży usług często kluczową rolę gra telefoniczna oraz mailowa obsługa klienta. Nierzadko właśnie w taki sposób są również podpisywane umowy sprzedażowe. Jako koordynator sprzedaży w obu przypadkach musisz dbać o to, aby przedsiębiorstwo przede wszystkim odnosiło zyski, a Twoi pracownicy przy tym muszą być jak najbardziej wydajni i skuteczni.